Przed bolesławiecką publicznością wystąpili: European UnionBaroque Orchestra pod batutą Enrico Onofri i kierownictwem Mario Martinoli, Chór Dziewczęcy Narodowego Forum Muzyki pod kierownictwem Małgorzaty Podzielny oraz solistki: Carlotta Colombo, Jone Martinez, Margherita Maria Sala. Wszystko to w ramach 58. Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans im. Andrzeja Markowskiego. Festiwal ten jest jednym z najważniejszych wydarzeń związanych z muzyką klasyczną w Europie. Poza Wrocławiem, gdzie odbywa się większość koncertów, festiwal dociera także do mniejszych ośrodków, w tym po raz kolejny do Bolesławca.
Warto zauważyć, że wśród wykonanych utworów były kompozycje sakralne, liturgiczne, które były i są nadal okazją do doświadczenia sacrum, zachęcają do kontemplacji Boga. – Utwory te powstawały w epoce baroku, w tym samym czasie, kiedy wnętrze naszej świątyni poddano barokizacji. A zatem muzyka baroku w barokowym wnętrzu musi brzmieć wyjątkowo – dodał ks. Jarosiewicz.
Po powitaniach i słowie gospodarzy przyszedł czas na muzykę i śpiew. Rzeczywiście, barokowa muzyka Vivaldiego wybrzmiała wyjątkowo w barokowym wnętrzu bazyliki.
Na Jasnej Górze, zgodnie ze zwyczajem, w wigilię uroczystości Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski, odbywają się obrady Rady Stałej Konferencji Episkopatu. Podjęte zostały bieżące sprawy Kościoła w Polsce, wśród tematów: lekcje religii w szkołach, standardy ochrony małoletnich oraz inicjatywy związane z jubileuszami kościelnymi 2025 i 2033 roku. Zostaną też poruszone aktualne zagadnienia życia wiernych Kościoła w Polsce i misji duszpasterskiej.
Zasłuchani w „Polską litanię” ks. Jana Twardowskiego zatrzymamy się w stolicy diecezji sandomierskiej ze świadomością, że na jej terenie jest jeszcze kilka innych sanktuariów maryjnych.