„ Cała polska czyta dzieciom”, pod takim hasłem w Szkole Podstawowej nr 47 im. Marii Konopnickiej w Częstochowie w dniach 3-7 czerwca, odbywały się spotkania czytelnicze w ramach XII Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom.
Organizatorami kampanii byli nauczyciele pracujący w szkole, przy wsparciu dyrektora placówki Piotra Włoczka. Rolę lidera działań czytelniczych objęła Izabela Matuszewska, współorganizatorka akcji.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
- Celem kampanii było promowanie czytania wśród uczniów oraz zachęcenie rodziców do czytania swoim pociechom. - mówiła „Niedzieli” Izabela Matuszewska. - Czytanie książek odgrywa bardzo duża rolę w życiu młodego człowieka. Przede wszystkim rozbudza wyobraźnię, wzbogaca słownictwo, ćwiczy koncentrację i poszerza wiedzę - podkreśliła pani Matuszewska.
Podczas spotkań zaproszeni goście m.in. ks. Mariusz Frukacz - zastępca redaktora naczelnego Tygodnika Katolickiego „ Niedziela”, Adam Hutyra - aktor Teatru im. A. Mickiewicza w Częstochowie, Arkadiusz Omazda oraz funkcjonariusze Służby Więziennej w Herbach, czytali dzieciom fragmenty lektur polecanych przez Fundację „ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom” m.in. Małego Księcia, Opowieści z Narnii , Baśnie Andersena oraz wiersze Jana Brzechwy i Juliana Tuwima.
Dzieląc się z nami wrażeniami ze spotkań, uczniowie najmłodszych klas podkreślili, że „dorośli powinni czytać książki swoim dzieciom, ponieważ dzięki temu dzieci mogą z nimi spędzać więcej czasu.” - Kiedy rodzice nam czytają, rozwijamy naszą wyobraźnię i poznajemy świat - mówili nam pierwszoklasiści. Natomiast uczniowie V i VI klas powiedzieli, że „czytanie ubogaca słownictwo i rozwija wyobraźnię, a spotkania pozwoliły poznać ciekawych ludzi.” - Zwykle dzieci czytają z przymusu, np. lektury szkolne, a taka forma czytania, była dla nas przyjemnością. - podkreślili w rozmowie z „Niedzielą” uczniowie.
„Cała Polska czyta dzieciom”, to kampania społeczna, która rozpoczęła się w 2001 r. z inicjatywy Ireny Koźmińskiej założycielki Fundacji „ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom.” Celem kampanii jest m.in. podkreślenie roli czytania w rozwoju osobowym dziecka oraz propagowanie codziennego czytania. Fundacja przekonuje, że codzienne 20 -minutowe czytanie dziecku jest „najlepszą inwestycją w jego przyszłość.” Patronem Kampanii jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.